Wednesday 13 February 2013

Demi Masa

Pernah tak dalam satu hari tu uolls rasa tak cukup masa?

Banyak perkara nak dibuat tapi macam tak sempat.

Ye lah...macam situasi saya hari ni.

Hari ni saya cuti tau. Seminggu lagi. Isnin depan baru start kerja.

Saya plan dalam hati...

Hari ni nak sapu sampah kat luar...

Nak mop lantai...

Nak cuci jamban...

Nak pegi jumpa tailor potong jubah baru beli kat Shah Alam yang labuh meleret tu...

Nak make up blog...tukar header baru ke...bosan dah header yang ada ni...

Nak update e-splg...tarikh tutup dah dekat...

Nak buat lasagna..dah lama rasa nak buat sendiri...

Pendek kata macam-macam lah saya punya rancangan hari ni...

Tapi semua tu tinggal rancangan kebanyakkannya.

Sedih tau...cepat je sedar-sedar dah pukul 4 ptg.

Cepat benor masa berlalu kan..

"Demi masa. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar." (Surah Al'Asr)

Eceh..


 

Ni menu ayam saya lunch tadi.

Saya kehabisan stok serai, kiub ayam, tomato...

So memang menderhaka 60 darjah resepi abg Mat Gebu ni. Mintak maaf lah ye abg Mat. 

Resepi Ayam Burma ni dah jadi ayam apa lah pulak.

Nak tengok resepi sebenar boleh terjah sini.











No comments:

Post a Comment

komen anda dialu-alukan...tp jagalah sama hati yang membacanya ;)