Saturday 17 November 2012

Dapur Omputih

Jam dinding sudah menunjukkan angka 2 pagi . Cewah...ayat pertama macam nak buat cerpen seram. Sebenarnya saya tak leh tido. Pukul 8.30 tadi saya dah bawa Adam dan Fatihah naik bilik tido. Jadi dengan saya terlelap sama lah. Sedar-sedar je masa cik abg masuk bilik, udah tgh malam dan saya masih belum solat Isyak. Apalagi, bangun balik la. Perut pun rasa lapar, jadi cari benda segera yang boleh dimakan...wakaka saya goreng daging burger DUA KEPING! ngap...pastu terus mata segar bugar.
Nak pulak laptop dengan broadband ada atas meja. Macam saja minta saya online tengah-tengah malam pagi ni. Saya menggoogle dengan perkataan 'my kitchen' kat bahagian images. Saja je sebab aura nak pindah rumah cuti ni. Oh ye, saya beli umah baru. Umah tu bukan rumah baru bina oleh pemaju. Tapi kami beli dari owner lama dan renovate lah apa yang patut. Ikut suka hati dengan bajet kami yang tak seberapa ni. Bila dah tukar jubin, pecah dinding dan sebagainya...banyak jugalah simpanan yang dah terkeluar. Yang nak masyukk punya lah susah kannnn...tapi syukur alhamdulillah dalam usia belum lagi masuk 40 kami sudah ada rumah sendiri seperti yang kami idamkan. Insya Allah dalam tempoh cuti akhir tahun ni kami berpindah dan bye bye rumah lama yang sudah kami jualkan pada sorang uncle geng surau En. Wan. Wah...geng surau giteww..
Oh, hasil dari google tadi saya terjumpa lah dapur gaya omputih. Saya ni penggemar cerita omputih walaupun BI saya hampeh juga kadang kala. Cerita melayu saya kureng sikit. Apa kaitan lak ni padahal nak cerita pasal dapur omputih. Kalau tengok Desperate Housewives cer korang tengok dapur diaorang, saya sukaaa... Memang lah nampak berserabut dengan banyak kelengkapan dapur digantung tapi pada saya itu memang sifat dapur. Kita masak hari-hari. Kalau saya lah, masak sarapan, pastu masak utk lunch, tetiba teringin cucur bawang petang-petang... masuk dapur lagi. Tak ke memang dapur lah duniaku huhuhu. Kalau dapur yang saya tengok lapang je atas slap kabinet tu..macam tak logik lak. Diaorang sorok tang mana perkakas dan rempah ratus segala..sehingga kini rasa misteri hahaha. Tapi, kalau dapur terlampau berserabut sangat pun saya tak berkenan.
Ni saya jumpa kat blog omputih nih, biasalah dapur omputih ni ada yang suka main dengan warna garang. pastu banyak lah pinggan mangkuk serta teko enamel kat situ. Tapi bila tengok balik, ala-ala Ikea punya konsep dapur.






Cuci mata boleh la..tapi saya maybe cuba letakbarang yang penting-penting je dan senang nak capai kat atas slap kabinet tu.
Tapi yang penting macam mana pun dapur ko...mesti bersih lah kan...

Eh, saya jumpa gambar-gambar ni kat blog ni.

Bye...stress nya tak mengantuk2 lagi nih...huwaaa..stress!



1 comment:

  1. simple je dapur tu..tapi nmpk still menarik..nape ek?

    ciannye..susah nak tido yer...kena layan laptop sampai subuh la tuh!

    ReplyDelete

komen anda dialu-alukan...tp jagalah sama hati yang membacanya ;)