Monday 4 June 2012

Biskut Cornflakes


Resepi ni saya ambil dari blog Citarasawan. Cuma saya tambah satu sudu kecil baking powder aje. Saya ni jenis kalau raya 'biskut tunjuk' sesaja. Tapi kalau hari biasa, rajin pula nak buat biskut. (^_^)


 
Resepinya : sumber dari : Citarasawan

250gm mentega (saya guna buttercup)
150gm gula kastor
2 sudu teh esen vanilla
250gm tepung gandum (saya ayak dulu dan campur dengan 1 sudu teh baking powder)
4 cawan cornflakes diramas kasar

Caranya :
  • Putar gula dan mentega sehingga berkrim.
  • Masukkan esen vanilla dan pukul rata.
  • Masukkan tepung gandum dan cornflakes, uli hinga jadi doh.
  • Ambil satu sudu teh penuh dan atur dalam loyang yang digris dulu. Boleh juga letak dalam paper cup macam saya buat tu.
  • Bakar 180 C selama 15- 20 minit atau hingga kekuningan.
  • Simpan dalam bekas kedap udara.

No comments:

Post a Comment

komen anda dialu-alukan...tp jagalah sama hati yang membacanya ;)