Sunday 18 December 2011

SPAGHETTI CARBONARA BERSOS CENDAWAN

spaghetti carbonara, spaghetti

Biasa makan spaghetti mesti kuah merah kan...saya selak punya selak resepi blog org lain..jumpa satu resepi spaghetti ni. Memang sedap. Hari ni dapat request dari anak-anak nak mkn spaghetti nih. Jom, saya share kan resepi yang bukan ciptaan saya nih..tp saya dah banyak kali buat di dapur..mmg kegemaran. Resepi ni saya dapat dari blog Mrs. AGS ni.

Resepinya...

Bahan-bahan :
1 labu bawang besar (hiris dadu halus)
3 ulas bawang putih (dihiris)
Cendawan tiram / kembang / butang (ikut suka)
250gm daging kisar (saya suka lagi guna ayam kisar)
Garam secukup rasa
1 sudu besar lada hitam
1/2 kiub ayam knorr
1 tin sos cendawan prego carbonara
 (biasanya tin biru tu) 

Cara-caranya :
  • Panaskan minyak dan tumis bawang besar dan bawang putih
  • Masukkan daging dan gaul hingga rata dan separuh masak
  • Masukkan pula lada hitam dan garam
  • Masukkan pula sos cendawan tadi dan gaul, jika pekat sangat tambahkan air
  • Masukkan cendawan dan kiub ayam dan gaul hingga masak

2 comments:

  1. As'Salam Pn Ila

    salam singgah, dan tr kasih sudi meluangkan masa singgah Dapur CT dan mencuba resipi2 dari k.ct juga. Alhamdulillah moga resipi2 tu dapat memuaskan hati Ila ya :)

    k.ct suka juga makan spagheti, tapi kalau letak sos cendawan ni sekali kot pernah makan nya :)

    ReplyDelete

komen anda dialu-alukan...tp jagalah sama hati yang membacanya ;)