Wednesday 28 November 2012

Kitaorang Tengok Wayang 6D

Assalamualaikum...

Abaikan sakit hati tak dapat upload gambar macam biasa. Saya menggoogle..memang lah jumpa blogger yang dah berjaya selesaikan problem ni. Antaranya akak ni tapi kena create email lain (gmail). Walau kena create gmail, tapi alhamdulillah dah settle. Thanks lah cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com . Keluar jugak lah peluh jantan I nih membuatnya. Setakat blog biasa-biasa macam saya ni, manalah banyak sgt saya upload gambar. Hmm...patah hatiku....huhuhu...

Ehem...

Ingat tak entri saya pasal Perpustakaan Raja Tun Uda dulu? Saya ada cerita pasal wayang 6D yang ada kat sana kan? kan? Hari tu kan saya dapat lah bawa anak-anak dan anak-anak sedara pegi tengok kehebatan wayang 6D tu. 

Saya pendekkan cerita :

Saya pergi start movie pukul 10.30 pagi. Maybe sebab hari ni Jumaat, org pun tak ramai lah.  Saya dan bebudak tu 5 org (En. Wan jaga anak kecik kat kereta) dengan 2 org gadis manis tak kenal je dalam tu. En. Wan pernah tgk dah movie 6D masa dia ke Singapore dulu.

Bayar RM10 seorang. Budak kecik dilarang masuk, pompuan mengandung jangan cuba masuk kang tercicir lak anak tu hahaha, org ada yg sakit jantung pun toksah masuk, trauma/gayat melampau pun dilarang masuk.

Wayang tu 15 minit aje. Masuk dalam tu kena pakai spek mata khas, duduk kat kerusi yang disediakan dan pakai seat belt. 

Pastu baca Bismillah, mengucap banyak2 sebelum start!


Pintu masuk 


Anak-anak buah yang sedang menunggu turn...tak lama pun...kami yg datang awal..

 

bukan sebab saja nak bergaya dengan kacamata 60an, tapi nak tgk wayang 6D pakai lah nih..

 



 

Duduk diam-diam dengan tenang...pakai seatbelt kalau tak ko terpelanting kot...



Refleksi :

Cerita/wayang yang ditayangkan adalah main roller coster. Jadi, perasaan dan debaran memang macam naik roller coster lah. Kalau coster tu menjunam ke bawah, seolah-olah real naik roller coster menjunam ke bawah di samping efek angin dan kerusi yang bergoyang-goyang. Tu sebab kalau takut, jangan tengok wayang 6D. Kecuali diaorg tayang cerita cinta muahahaha..


ok bye!!!







3 comments:

  1. wahh..mcm bes la....mesti jerit2 aje kan

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..berjaya diselesaikan msalah xleh upload gambar tu..

    lya x pnh tgk wayang 6D ni.. 3D pon x pernah..versi2 biasa je

    ReplyDelete
  3. Best...Memang jantung berdegup kencang!

    ReplyDelete

komen anda dialu-alukan...tp jagalah sama hati yang membacanya ;)