Saturday 17 November 2012

Mari Minum Petang Dengan Cucur Jagung


Saya kekenyangan makan kenduri tadi. 

Pergi kenduri lalu terjumpa saudara yang sama-sama main masak-masak dengan saya kecik-kecik dulu.

Dulu dia biasa-biasa aje, masa zaman sekolah pun dia biasa-biasa aje. 

Tapi tadi setelah sekian lama tak jumpa setelah sama-sama sudah beranak pinak, saya terkejut tengok perubahan ketara pada diri dia. Wah, ohsem! dia semakin cantik gaya ala-ala personaliti TV3 gitew...memang cantik walaupun sudah ada anak dan umur pun sudah menginjak pertengahan 30-an (Ya Allah, aku sudah pertengahan 30-an.. *nanges*)

Last time saya jumpa dia masa dia kahwin dengan bisnesman hebat. Masa tu dia pun kerja kat syarikat korporat bla bla bla. Tapi tadi saya memang terpaku lah sebab kagum dengan kepandaian dia menjaga rupa paras dan bentuk badan. Eh, apa rahsia ko ye? kagum betul aku. Jeles huhuhu..stress huhuhu...

Jadi, terlampau kagum sampai sekarang rasa nak diet tak mau makan...jadi, lepas ni hanya nak makan cucur jagung ni je. Ok, melampau dah ni.


Resepi dari Kak Nannie. (alamak, sori lah saya dah tak jumpa link ke blog tu). TQ kak! saya cuba resepi akak ni.

Bahan :

2 cawan tepung gandum
3 batang jagung
1 biji bawang besar (saya potong dadu)
2 genggam ikan bilis (saya kisar kering halus)
1 biji telur
2 cawan air
garam 

* untuk kesan rangup. boleh tambah sedikit soda bikabornat
* Boleh letak udang segar juga

Cara-caranya :

Campur semua bahan tadi dan gaul rata. Gorengkan.

 



Jemputlah makan ye...




2 comments:

komen anda dialu-alukan...tp jagalah sama hati yang membacanya ;)